Αλληλεγγύη στον Τάσο Θεοφίλου

Στις 10/8/12 πραγματοποιείται ένοπλη ληστεία σε τράπεζα της Πάρου με δράστες τρεις άνδρες. Ένας ταξιτζής, στην προσπάθειά του να αποτρέψει τη φυγή τού ενός, τραυματίζεται θανάσιμα από τα πυρά τού δράστη.

Στις 18/8/12 συλλαμβάνεται ο Τάσος Θεοφίλου από μέλη της αντιτρομοκρατικής, μετά από δύο ανώνυμα τηλεφωνήματα. Κατηγορείται για συμμετοχή σε ένοπλη ληστεία, απλή αυτουργία στη δολοφονία τού ταξιτζή, ενώ ταυτόχρονα κατηγορείται για συμμετοχή του στην οργάνωση Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς (κατηγορία για την οποία έπειτα απαλλάσσεται).

Από τη σύλληψή του και μετά ξεκινά μια στημένη δικαστική μεθόδευση προκειμένου να αποδειχθεί η ενοχή του για τα παραπάνω.

Τα ενοχοποιητικά στοιχεία:

Ένα καπέλο που η αντιτρομοκρατική ισχυρίζεται πως φέρει γενετικό υλικό του Τ.Θ. (για την ταυτοποίησή του απέσπασαν βίαια γενετικό υλικό από τον ίδιο).

Η υπόθεση του καπέλου δημιουργεί δεκάδες ερωτηματικά, αφού από τις αμέτρητες φωτογραφίες τής σήμανσης δεν προκύπτει ότι έχει πέσει κάποιο καπέλο από τους δράστες της ληστείας. Αξιοσημείωτη βέβαια είναι και η δήλωση του εισηγητή τής μεθόδου DNA που αποκαλύπτει πως η μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για αποκλεισμό υπόπτων κι όχι για την ταυτοποίησή τους.

Η πρωτόδικη απόφαση κρίνει ένοχο τον Τ.Θ. για απλή συνέργεια σε ανθρωποκτονία (στο εφετείο αντιμετωπίζει κατηγορία για άμεση ανθρωποκτονία– ότι, δηλαδή, ήταν εκείνος ο οποίος πυροβόλησε τον ταξιτζή) με ποινή 25 χρόνια κάθειρξη. Μόνα ενοχοποιητικά στοιχεία η αναξιόπιστη μέθοδος DNA αλλά και δικά του λογοτεχνικά αφηγήματα που κατά τους δικαστές ήταν αρκετά για να προδώσουν την «εγκληματική φύση» τού Τάσου Θεοφίλου.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως κανένας από τους αυτόπτες μάρτυρες δεν αναγνώρισε τον Τ.Θ. (στη δικάσιμο του εφετείου, μάλιστα, κάποιος διέκρινε διαφορές στα χέρια δράστη-Θεοφίλου). Όπως, ακόμη, σημαντική είναι και η προκλητική δήλωση του τότε τμηματάρχη της αντιτρομοκρατικής Χαρδαλιά «Εγώ δε λέω, μπορεί να μην ήταν ο άνθρωπος στη ληστεία».

Για εμάς η αλληλεγγύη δεν είναι μια σχέση που απαιτεί απόλυτη πολιτική ταύτιση ή συμφωνία. Δεν έχουμε αμφιβολίες πως και η συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για στοχοποίηση ατόμων που αγωνίζονται με όλα τα μέσα ενάντια στο κράτος. Γνωρίζουμε ότι για το εξουσιαστικό σύστημα το αν συμμετείχε ή όχι ο Τ.Θ. στην ληστεία της τράπεζας στην Πάρο είναι ελάσσονος σημασίας. Στο πρόσωπό του εκδικείται και χτυπά ολόκληρο τον αγωνιζόμενο ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα και τις εξουσιαστικές του παραφυάδες κόσμο.

Οι πρακτικές αυτές του κράτους μάς είναι γνωστές, πρακτικές όπως στημένα κατηγορητήρια, ομηρία συγγενικών προσώπων, συντρόφων, ακόμη και ανήλικων παιδιών κοινωνικών αγωνιστ(ρι)ών για ψυχολογικό εκβιασμό και απόσπαση πληροφοριών- όπως είδαμε να συμβαίνει πρόσφατα με την περίπτωση ομηρίας τού 6χρονου γιου της Πόλας Ρούπα και του Νίκου Μαζιώτη. Τέτοιες πρακτικές ζέχνουν από χιλιόμετρα και δεν κάνουν άλλο από το να καταμαρτυρούν το σύγχρονο ψευδοδημοκρατικά κεκαλυμμένο ολοκληρωτισμό της κυριαρχίας.

Τέτοιες πρακτικές θα μας βρίσκουν μονίμως απέναντί τους.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι με τον Τάσο Θεοφίλου

Στεκόμαστε στο πλευρό όσων μέσα σε συνθήκες καλπάζουσας κοινωνικής βίας αγωνίζονται για την κοινωνική ελευθερία, όσων στοχοποιούνται για για τις ελευθεριακές ιδέες τους, όσων βάλλονται για τη θέση μάχης που επέλεξαν απέναντι στον καπιταλιστικό κόσμο

 

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΦΥΛΑΚΗΣ

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΤΑΣΟ ΘΕΟΦΙΛΟΥ

 η συνέχιση του εφετείου του οποίου έχει οριστεί για τις 3/2

«Ο Νόμος δεν είναι αρκετός για να προστατεύσει την τάξη. Ανέλαβαν οι δικαστές Ντρεντ. Υπεράνω όλων και πανταχού παρόντες. Νυχτερινοί εκδικητές του εγκλήματος. Νυχτερινοί εκδικητές της μετανάστευσης. Του Κακού.

 

Και είναι αλήθεια ότι δεν μιλάνε πολύ. Όχι για το στυλ. Όχι επειδή ο δικαστής Ντρεντ δεν μιλάει πολύ. Δεν μιλάνε πολύ επειδή δεν ξέρουν πολλές λέξεις. Λατρεύουν την τάξη. Υπακούουν στις εντολές. Εκτελούν τις διαταγές. Κουλουριάζονται στην ασφάλεια της πειθαρχίας. Στην ηδονή της ασφάλειας. Στην ηδονή της πειθαρχίας. Είναι καθάρματα.»

-Απόσπασμα από λογοτεχνικό αφήγημα του Τάσου Θεοφίλου στο βιβλίο του «Παρανουαρικό»

 Ελέυθερος Κοινωνικός Χώρος «΄Σχολείο για τη μάθημη της ελευθερίας»